تعيين نخبه و شاخص نخبگي وظيفه "بنياد ملي نخبگان" است

يزدفردا- مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح، تعيين نخبه و شاخص نخبگي و معرفي نخبگان را از تكاليف وظيفه بنياد نخبگان برشمرد و گفت:مشمولان نخبه براي برخورداري از تسهيلات و معافيت خدمت سربازي به «بنياد ملي نخبگان» مراجعه كنند.

مديرمشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: افراد واجد شرايط براي برخورداري از تسهيلات فوق در مراحل تعيين نخبه و شاخص نخبگي و معرفي نخبگان با ستاد كل نيروهاي مسلح و معاونت وظيفه عمومي ناجا كاري نداشته و اين تكاليف وظيفه بنياد نخبگان است و بايد به آن جا مراجعه كنند.

سردار موسي كمالي تكليف نيروهاي مسلح در قبال نخبگان را فراهم‌سازي تسهيلاتي براي خدمت سربازي آنها دانست،و گفت: يك تكليف نيز بنياد ملي نخبگان در اين راستا دارد و آن تعريف نخبه، شاخص‌هاي نخبگي و معرفي نخبه است.

کمالي گفت: نيروهاي مسلح در چارچوب وظايف خود دو نوع تسهيلات براي نخبگان فراهم كرده‌اند كه بر اساس آن كساني كه قصد ادامه تحصيل تا كسب تخصص در داخل يا خارج از كشور دارند، نيروهاي مسلح به آنان معافيت تحصيلي خواهند داد.

وب ادامه داد: افرادي كه با انجام پروژه‌هايي با اثرگذاري در توليد علم، هنر، كارآفريني و فن‌آوري موجب سرعت بخشيدن به رشد و توسعه كشور مي‌شوند، نيز مي‌توانند خدمت سربازي را به شيوه نويني انجام دهند كه از سوي بنياد ملي نخبگان به عنوان نخبه معرفي مي‌شوند. بدين ترتيب كه موضوعات مختلف كشور و نيروهاي مسلح به عنوان پروژه به آنها داده مي شود تا انجام دهند و بعد همان به عنوان خدمت سربازي آنان محاسبه مي‌شود و پس از طي يك آموزش نظامي خاص كارت پايان خدمت دريافت مي‌كنند.

سردار كمالي همچنين خاطرنشان کرد: حتي اگر نخبگان كشور اين پروژه را در خارج از كشور انجام دهند، به عنوان خدمت سربازي آنان محاسبه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: تكليف نيروهاي مسلح در خصوص نخبگان كشور روشن است و از تاريخ اعلام آن كه 13 خرداد ماه است، آماده اجراست.

منبع:پليس

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا